THMP zahajuje pilotní provoz městského informačního kanálu na digitalizovaných zastávkových přístřešcích
Praha, 23. listopadu – Hlavní město Praha prostřednictvím své akciové společnosti Technologie hlavního města Prahy rozjíždí provoz digitálního informačního kanálu na přístřešcích nového zastávkového mobiliáře v majetku města. Městský informační kanál (MIK) bude pilotně spuštěn na prvních 27 digitálních plochách integrovaných do přístřešků v novém designu města na vybraných tramvajových a autobusových zastávkách MHD.
Pilotní vysílání tvoří smyčka z aktuálního dění v metropoli. Spuštění MIK do běžného provozu se předpokládá v únoru příštího roku, kdy bude na vysílání technicky připravena stovka digitálních ploch na 90 zastávkách. Současně bude vyhlášena soutěž na provozovatele digitální reklamy, která doplní obsah informací pro občany komerčními sděleními. Komerční reklama bude zároveň zdrojem příjmů zajišťujícím celkovou návratnost investice města do nového zastávkového mobiliáře. Obsah komerčních sdělení nepřekročí 40 % vyhrazeného času smyček, čímž dojde k výrazné redukci reklamy na zastávkách MHD oproti předchozímu stavu, kdy celou síť provozovala soukromá společnost.
„Zprovozněním městského informačního kanálu vstupujeme do další fáze ambiciózního projektu obnovy a digitalizace zastávkového mobiliáře. Moderní přístřešky vybavené LCD obrazovkami posunou cestování po Praze na soudobý standard běžný ve vyspělých evropských metropolích,“ uvedl radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury Michal Hroza. „Velkoplošné obrazovky zabudované v bočnicích přístřešků nabídnou Pražanům zajímavosti a novinky z dění v metropoli a zkrátí čekání na zastávkách. Online řízení městského informačního kanálu umožní jeho budoucí využití i v oblasti krizového řízení, pro aktuální dopravní informace o síti MHD a další užitečné informace pro pražské cestující a veřejnost,“ doplnil Hroza.
Vysílání kanálu MIK bude zahrnovat informační servis z metropole, aktuality z městských částí, tipy pro volný čas a kulturu nebo zajímavosti s možností přizpůsobit obsah na míru různým lokalitám ve městě. Výběr konkrétních témat bude probíhat ve spolupráci THMP a Magistrátu hlavního města Prahy. V ostrém provozu bude mít MIK nekomerční a reklamní část. Výstupem budou 2–3minutové neozvučené smyčky tvořené krátkými spoty, které budou obměňovány ve dvoutýdenním cyklu. V pilotním provozu poběží jedna smyčka v délce 1–2 minut s převažujícím zpravodajským obsahem o aktuálním dění v Praze. Do doby vysoutěžení nového provozovatele reklamního obsahu se předpokládá vyplnění reklamního prostoru informacemi městských firem, organizací a škol, nábory k Městské policii, záchranné službě, hasičům, BESIP apod.
„Městský informační kanál nabídne atraktivní vizuální obsah ve špičkové kvalitě 4K. Provozní doba LCD obrazovek je nyní stanovena od 6 hodin ráno do 23 hodin večer, mimo tento interval budou obrazovky zcela vypnuty. Díky vestavěnému senzoru světelného okolí obrazovek systém automaticky upravuje jas v závislosti na vnějším osvětlení, čímž šetří provozní náklady, spotřebu energie a zároveň minimalizuje dopady světelného smogu. Provozní hodnoty budou dále odladěny v rámci pilotního provozu, kdy může dojít i na omezení animovaných sekvencí a další úpravy ve prospěch vyváženého funkčního systému a dopadů do života Pražanů. Počáteční hodnoty jsou nastaveny v kontextu obdobných systémů v evropských metropolích jako je například Štrasburk, Paříž nebo Barcelona. Kompletní dokončení 1. etapy projektu je plánováno na jaře 2024,“ uvedl Tomáš Jílek, předseda představenstva THMP.
––
THMP je správcem a servisním partnerem široké škály technologických zařízení v metropoli. Aktuálně má téměř 300 zaměstnanců. Vlajkovou lodí společnosti je péče o síť veřejného osvětlení, nasvěcuje také pražské památky a zajišťuje světelnou vánoční výzdobu a stromy. Dále se stará o městský kamerový systém, světelná signalizační zařízení, dopravní a telematické systémy, veřejné a věžní hodiny a obnovuje mobiliář na zastávkách MHD. Pro všechny technologie provozuje nonstop jednotný dispečink pro hlášení poruch a řízení servisních zásahů, kterých provede přes 25 tisíc ročně. Nově se THMP podílí na chytrých řešeních pro Prahu v oblasti e-mobility a fotovoltaiky a působí jako městský obchodník s energiemi. Cílem THMP je fungující město příjemné pro život obyvatel a jeho návštěvníků.
Kontakt pro média:
Simona Kopová
Technologie hlavního města Prahy, a.s.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., +420 770 146 669